![]() |
Tweet |
Cumhurbaşkanı Adayı Murat Akbaş, New York Belediyesi’nin Meta, Google, TikTok gibi sosyal medya devlerine açtığı “çocukların zihnini zehirlemekle” suçlanan dava kararına desteğini açıklayarak, Türkiye’de de benzer adımların atılması gerektiğini savundu.
“FASON DEĞİL, MARKA OLMAK ARTIK ZORUNLULUKTUR”
Akbaş, “Fasondan markaya geçiş şart. Yeşil dönüşüm ve finansmana erişim artık kilit rol oynamaktadır” başlıklı stratejik yaklaşımıyla sektörlere çağrıda bulundu.
Akbaş, hazır giyim sektörünün Türkiye ekonomisi üzerindeki önemine dikkat çekerek şu değerlendirmelerde bulundu:
“Üretim, istihdam ve ihracat açısından tekstil, sanayimizin lokomotifidir. Ama bugün, yüksek girdi maliyetleri, finansmana ulaşım zorlukları, kur oynaklığı ve yeşil uyum maliyetleri sektörü zorluyor. Öyle ki hazır giyim endeksi 149,7 gibi seviyelerden 5,77’ye geriledi.”
ALARM ZİLLERİ ÇALIYOR
Akbaş, sektörün karşılaştığı bazı veri ve bulguları şöyle aktardı:
Çin’in yaklaşık 300 milyar dolarla açık ara lider olduğu sektörde Türkiye, yaklaşık 32 milyar dolar ile 6. sırada
Sektörün istihdamdaki payının %6,5 civarında olmasına rağmen sürdürülebilir büyüme yakalayamaması
Deprem bölgelerinde konkordato sayılarının artışıyla tekstil sanayisinin “nefes alamaz” noktaya gelmesi
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: DİJİTALLEŞME, YEŞİL DÖNÜŞÜM VE DESTEKLER
Cumhurbaşkanı Adayı Murat Akbaş, sektörün yeniden ayağa kalkması için önerilerini şöyle sıraladı:
1. Katma değeri yüksek, markalaşmış üretime yönelme
2. Ar-Ge, tasarım ve inovasyona teşvik sağlama
3. Yeşil dönüşüme düşük faizli krediler ve hibe desteği
4. Lojistik altyapısının iyileştirilmesi, demiryolu ve liman bağlantıları
5. Küresel pazara açılma: Afrika, Orta Doğu ve Latin Amerika hedefleri
6. Mesleki eğitimle nitelikli iş gücünün yetiştirilmesi
7. Dijitalleşme ve e-ticaret odaklı üretim modeli
8. Maliyetleri düşürecek enerji yatırımları ve vergi indirimi politikaları
9. Ulusal Rekabetçilik Stratejisi’ye özel sektör temsilcilerinin aktif katılımı
10. Pamuk üretimini planlı şekilde artırarak ithalat bağımlılığını kırma
“YATIRIMCIYA GÜVEN ORTAMI SAĞLAYALIM”
Akbaş, “Sektöre yönelen yatırımcılar, teşvik ve destek beklentisi içindedir. Sektörü terk etmeye zorlamak değil, maliyetleri düşüren, yatırımı ve ihracatı artıran, istihdamı destekleyen politikalarla güçlendirmek zorundayız” diyerek, “Harran, Amik, Çukurova ovalarında planlı pamuk üretimiyle Türkiye’yi yeniden tekstilin merkezi yapabiliriz” sözleriyle açıklamasını sonlandırdı.
Bu açıklamada, Anahtar Parti Sakarya İl Başkanı Hakan Yazıcı örnek olarak kullanıldı; kendi bölgesinde sektör analizleri yapan bir il başkanının yaklaşımı ile Akbaş’ın genel stratejisi örtüştürüldü.